Jak saunovat

Jak saunovat

Pozor na zdravotní stav

Před samotným saunováním je důležité vědět, jestli je Váš zdravotní stav v pořádku. Pozor dejte především na nízký či vysoký tlak, kornatění tepen, epilepsii, anginu pectoris, ale také na různé kožní problémy jako je ekzém a další.
Do sauny byste také rozhodně neměli chodit s nachlazením. Jestliže Vás začíná bolet v krku a máte ucpaný nos, saunování Vám více uškodí než prospěje a kvůli střídání teplot se nemoc navíc rychle rozšíří. Jakmile však nemoc zmizí, díky sauně z těla zmizí i poslední pozůstatky virů.

Pravidelnost

Pokud se rozhodnete chodit do sauny, velice důležitá je pravidelnost. Do sauny choďte minimálně jednou týdně. Jakmile mezi návštěvami sauny necháte příliš dlouhý interval, její účinky mezitím zmizí a při příštím saunování v podstatě začínáte znovu od začátku.

Co s sebou

Připravte si ručník nebo prostěradlo, na kterém budete v sauně sedět. S sebou si můžete vzít také kartáč, lufu nebo jiné masážní pomůcky vhodné do sauny. V odpočívárně je potom dobré mít něco k pití, nejlépe ovocný džus nebo čistou vodu. V žádném případě však nepijte alkohol. Dále bude potřeba dodat tělu sůl, neboli sníst něco lehkého a slaného.

Postup saunování

Než vejdete do sauny, neměli byste mít plný ani prázdný žaludek. Pokud jste právě dosportovali, měli byste nechat své tělo odpočinout. Stres také není právě nejlepší, proto po náročném dni nejprve relaxujte a potom teprve jděte do sauny.

Před samotným saunováním se pořádně umyjte mýdlem a osprchujte. K osušení poté použijte nejlépe froté ručník.

V prohřívárně pohodlně ulehněte a čekejte, až se Vaše tělo prohřeje. Nezůstávejte tam nikdy déle než 15 minut. Před koncem prohřívání si sedněte a promasírujte tělo kartáčem. Poté vyjděte ven, osprchujte se, ochlaďte v bazénku a vraťte se znovu do prohřívárny. Celý postup opakujte ideálně 3x.

Nakonec se přesuňte do odpočívárny, osvěžte se, napijte, a relaxujte. Toto vše Vám umožní sauna .